Tesla и другите EVs
+4
ED
svilen_k
pipbel
Money
8 posters
Страница 1 от 5
Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Tesla и другите EVs
Zdravko написа:Intint написа: компании за чипове ще купувам аз колкото мога тая година
Имам позиции в Nvidia и amd. ASML исках да купя като бяха паднали много но изпуснах момента. Чипове винаги ще се продават, и все повече.
Имам ги тези ама основно през ЕТФ ще взимам, етф -а ще хване печелившите по бързо от мен
Intint- Admin
- Брой мнения : 62
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Intint написа: компании за чипове ще купувам аз колкото мога тая година
Имам позиции в Nvidia и amd. ASML исках да купя като бяха паднали много но изпуснах момента. Чипове винаги ще се продават, и все повече.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
компании за чипове ще купувам аз колкото мога тая година
Intint- Admin
- Брой мнения : 62
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Intint написа:
Всъщност аз съм имал дял в тесла през етф-а който държи около 4% акции на тесла, повече от достатъчно засега. Така че имам и аз интерес да се развиват. Ти какъв дял имаш в портфейла си
Имам акции в около 30 компании. Тесла е най-голямата ми позиция с повече от 10%. По едно време имах само Тесла, но ме хвана шубето и диверсифицирах доста. Сега съм на принципа - малки позиции в повече компании, за спокоен сън

Въпреки че смятам че държа 30те най-добри компании по моите виждания (както всеки смята за своите позиции

Както писах по-долу, според мен Тесла е монопол, който в същото време иновира със страшно темпо. Много рядка комбинация.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Zdravko написа:Intint написа:Zdravko, ще ме убедиш да си купя малко акции на Телса
Според мен единствения сериозен риск за Тесла е Мъск. Той е много важен за Тесла и ако нещо му се случи потенциалът на компанията няма да е същият, а и ще има сериозни сътресения. Този риск винаги ще тежи. Но ако Мъск е добре, не виждам друга компания, която да се развива и да иновира с темпото на Тесла.
Всъщност аз съм имал дял в тесла през етф-а който държи около 4% акции на тесла, повече от достатъчно засега. Така че имам и аз интерес да се развиват. Ти какъв дял имаш в портфейла си
Intint- Admin
- Брой мнения : 62
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
За да подгреем за 1ви март, нека си припомним какво можем да очакваме от Тесла през 2023:
- 4680 да навлезе в масово производство - това е технологията която прави електрическите коли много по-евтини от тези с двг, дори и при покупка, без да смятаме поддръжка и остатъчна стойност.
- Фабриката в Латроп да навлезе в масово производство на мегапак, който да е в основата на следващия етап от прехода към възобновяема енергия
- Семай да навлезе в масово производство, за да промени радикално превоза на товари
- Сайбъртрак да стъпи на пътя и да се превърне в най-сензационния модел в историята на автомобилите
- Остин и Берлин да се превърнат от пещи за пари в печатници на пари
- Представяне на компактен модел - от 3 и Y знаем какво става когато Тесла навлезе в нов клас (номер 1 по продажби)
- Доджо да стане най-ефективния суперкомпютър за обучение на изкуствен интелект
- фсд хардуер 4 да бъде стандартен за всички коли на Тесла, поне 2х по-можен от хардуер 3, който все още е най-добрият (с много) в автомобилната индустрия
- фсд бета да стане просто фсд и да промени начина ни на живот и цели сектори от икономиката
Сигурно пропускам нещо.
Между другото, какво да не очакваме от Тесла през 2023: чатбот
- 4680 да навлезе в масово производство - това е технологията която прави електрическите коли много по-евтини от тези с двг, дори и при покупка, без да смятаме поддръжка и остатъчна стойност.
- Фабриката в Латроп да навлезе в масово производство на мегапак, който да е в основата на следващия етап от прехода към възобновяема енергия
- Семай да навлезе в масово производство, за да промени радикално превоза на товари
- Сайбъртрак да стъпи на пътя и да се превърне в най-сензационния модел в историята на автомобилите
- Остин и Берлин да се превърнат от пещи за пари в печатници на пари
- Представяне на компактен модел - от 3 и Y знаем какво става когато Тесла навлезе в нов клас (номер 1 по продажби)
- Доджо да стане най-ефективния суперкомпютър за обучение на изкуствен интелект
- фсд хардуер 4 да бъде стандартен за всички коли на Тесла, поне 2х по-можен от хардуер 3, който все още е най-добрият (с много) в автомобилната индустрия
- фсд бета да стане просто фсд и да промени начина ни на живот и цели сектори от икономиката
Сигурно пропускам нещо.
Между другото, какво да не очакваме от Тесла през 2023: чатбот

Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Intint написа:Zdravko, ще ме убедиш да си купя малко акции на Телса
Според мен единствения сериозен риск за Тесла е Мъск. Той е много важен за Тесла и ако нещо му се случи потенциалът на компанията няма да е същият, а и ще има сериозни сътресения. Този риск винаги ще тежи. Но ако Мъск е добре, не виждам друга компания, която да се развива и да иновира с темпото на Тесла.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Zdravko, ще ме убедиш да си купя малко акции на Телса
Intint- Admin
- Брой мнения : 62
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Много добър ръст на Тесла Y!
Само че мисля има две важни подробности когато се правят такива сравнения. Едната е, че традиционните производители имат повече модели коли (това е важно, когато се правят класации с продадните бройки по модел). Другата е, и това е по-рележанмтно в случая, че традиционните производители бяха по-засегнати от недостига на чипове от #Tesla и съответно това, че нямаха ръст през 2022 не се дължи на липса на търсене на техния продукт.
Няма ли нещо такова?
Според мен няма такова нещо:
1. Чипове - електрическите коли по принцип ползват повече чипове от тези с двигател. Колите на Тесла пък ползват повече чипове дори и от другите електрически: няма друга кола на пазара с amd ryzen за инфотейнмънт, компютър за автономно шофиране и всички камери и сензори които Тесла У има, и то стандартно във всяка кола, която придават. Разликата е че Тесла има много сериозна вертикална интеграция, технологична експертиза и работят здраво. Това им позволи да пренаписват софтуер за да заменят чипове с каквито са налични. Т.е. Тесла бяха по-силно засегнати, защото ползват повече чипове, но се справиха по-добре. А дали спадът на продажбите на традиционните производители се дължи на чиповете или на това че хората вече не искат да купуват техните коли ще видим в следващите две-три години.
2. Модели - един модел си е един модел - ако някой иска да си купи пикап или голф, няма да си вземе Модел У. Модел У се конкурира със сравними модели. Това че продават толкова много бройки от един модел, според мен само показва какво би било търсенето ако влязат и в други класове. А Тесла със сигурност ще имат модел във всеки важен клас, който си мисли че няма да имат пикап или малка градска кола или ван греши. Защо нямат сега? Защото нямат производствен капацитет. Но Тесла строят фабрики за коли и батерии бързо.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Много добър ръст на Тесла Y!
Само че мисля има две важни подробности когато се правят такива сравнения. Едната е, че традиционните производители имат повече модели коли (това е важно, когато се правят класации с продадните бройки по модел). Другата е, и това е по-рележанмтно в случая, че традиционните производители бяха по-засегнати от недостига на чипове от #Tesla и съответно това, че нямаха ръст през 2022 не се дължи на липса на търсене на техния продукт.
Няма ли нещо такова?
Само че мисля има две важни подробности когато се правят такива сравнения. Едната е, че традиционните производители имат повече модели коли (това е важно, когато се правят класации с продадните бройки по модел). Другата е, и това е по-рележанмтно в случая, че традиционните производители бяха по-засегнати от недостига на чипове от #Tesla и съответно това, че нямаха ръст през 2022 не се дължи на липса на търсене на техния продукт.
Няма ли нещо такова?
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Global Best Selling Cars in 2022
1. Toyota Corolla: 1.12m (-2%)
2. Toyota RAV4: 870k (-14%)
3. Ford F-Series: 787k (-9%)
4. Tesla Model Y: 759k (+88%)
5. Toyota Camry: 675k (-3%)
6. Honda CR-V: 601k (-18%)
7. Tesla Model 3: 596k (+4%)
8. Chevrolet Silverado: 591k (+1.8%)
9. Toyota Hillux: 564k (+2.5%)
10. Hyundai Tucson: 563k (+1.0%)
Това на практика са колите от Фримонт и Шанхай. 2023 Остин и Берлин влизат в играта.
https://www.focus2move.com/world-car-market/
1. Toyota Corolla: 1.12m (-2%)
2. Toyota RAV4: 870k (-14%)
3. Ford F-Series: 787k (-9%)
4. Tesla Model Y: 759k (+88%)
5. Toyota Camry: 675k (-3%)
6. Honda CR-V: 601k (-18%)
7. Tesla Model 3: 596k (+4%)
8. Chevrolet Silverado: 591k (+1.8%)
9. Toyota Hillux: 564k (+2.5%)
10. Hyundai Tucson: 563k (+1.0%)
Това на практика са колите от Фримонт и Шанхай. 2023 Остин и Берлин влизат в играта.
https://www.focus2move.com/world-car-market/
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Добре, Здравко
За Tesla няма да се разберем, защото те принципно не са от компаниите, в които бих инвестирал. Особено на фона на останалите възможности.
Насила хубост не става

При всички случаи, хубаво е да има дискусия - ако намериш още мечи аргументи за Тесла, не се колебай да ги хвърлиш тук. Аз чета и мечите тези, даже с по-голям интерес от бичите и ако видя мечи аргумент, който е убедителен за мен, съм готов да си променя позицията.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Добре, Здравко 
За Tesla няма да се разберем, защото те принципно не са от компаниите, в които бих инвестирал. Особено на фона на останалите възможности.

За Tesla няма да се разберем, защото те принципно не са от компаниите, в които бих инвестирал. Особено на фона на останалите възможности.
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Автономността все още не е факт, обаче. Те продват нещо за $15,000, но то не е game-changer. За мене автономността все още не е факт.
В Китай Tesla за втори или трети път намаляват цената на продуктите си. Значи конкуренция има и маржовете спадат. Според мене това е съвсем логично.
А и аз в никакъв случай не бих казал, че Tesla е подценена компания дори и на тези нива.
Тесла продава фсд, което не е автономност но е много близо. Над 150 хиляди клиенти са платили за фсд само тази година, което като направиш сметката е не малка сума.
Автопилот на извънградско е гейм чейнджър сам по себе си. Никой друг производител не предлага нищо сравнимо по функционалност и надеждност. Не мисля че някой който е ползвал автопилот е склонен да се върне към ръчно каране извън градовете.
Колкото до фсд в градски условия, около 300 хиляди коли в САЩ го ползват в момента. При това без сериозен инцидент и с непрофесионални шофьори зад волана. Как се сравнява това с програмите на другите автомобилни или технологични компании. Колко близо са до пълна автономност - всеки сам може да провери просто като изгледа няколко любителски видеа в ютюб. Също има достатъчно интервюта на Мъск, Карпати и други за цялата програма за автономност на Тесла с пълна вертикална интеграция, до която никой друг не е близо.
Колкото до Китай, не виждам да имат конкуренция - всички други масово продавани електрически коли са в много по-нисък клас. Китай е в рецесия и е нормално ръстът на продажбите да спада - ще се отрази и на Епъл. Разликата между Тесла и другите производители е, че Тесла продава с достатъчно високи маржове че да може да намали цените и пак да придава на печалба, докато другите производители подават електрически коли с около 0 печалба или дори на загуба. Тесла освен това постоянно сваля производствените си разходи.
За това дали са подценени като компания, не мога да споря, според мен са, но зависи как го смяташ

Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Автономността все още не е факт, обаче. Те продват нещо за $15,000, но то не е game-changer. За мене автономността все още не е факт.
В Китай Tesla за втори или трети път намаляват цената на продуктите си. Значи конкуренция има и маржовете спадат. Според мене това е съвсем логично.
А и аз в никакъв случай не бих казал, че Tesla е подценена компания дори и на тези нива.
В Китай Tesla за втори или трети път намаляват цената на продуктите си. Значи конкуренция има и маржовете спадат. Според мене това е съвсем логично.
А и аз в никакъв случай не бих казал, че Tesla е подценена компания дори и на тези нива.
Reuters написа:Tesla cars will not be approved as fully self driving this year, Musk says
Oct 20 (Reuters) - Tesla Inc's (TSLA.O) advanced driver assistant software will not gain regulatory approval in 2022, Chief Executive Elon Musk said, signaling that the company is not yet able to satisfy authorities that its cars can be driven without someone behind the wheel.
The Silicon Valley automaker sells a $15,000 software add-on called "Full Self-Driving" (FSD) which enables its vehicles to change lanes and park autonomously. That complements its standard "Autopilot" feature, which enables cars to steer, accelerate and brake within their lanes without driver intervention.
Zdravko написа:
Ако човек анализа и познава Тесла в детайли, не става въпрос за бляскави очаквания а за факти.
Стационарните батерии, автономността, 4680, и други са продукти, които Тесла в момента продава и генерира значителни приходи. Не става въпрос за проекти тип moonshots на ГугълРазбира се трябва да се прогнозира как тези продукти ще се развият и продават и в бъдеще. Но в инвестирането всичко винаги опира до прогнози за бъдещето, базирани на факти от настоящето, които при Тесла са налице.
Относно конкуренцията за електрически, умни коли, все пак смятам, че няма такава - автомобилните производители няма да станат софтуерни/аи компании, а технологичните компании няма да станат автомобилни производители. Сливания са невъзможни поради култура, маржове и други. Единствена възможна конкуренция са китайците, но те са в друг сегмент в обозримото бъдеще.
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Точно там е работата, трудно е да се предвиди и затова трябва да се дисконтира с доста голям фактор. Както казва Уорън Бъфет, в инвестирането важи правилото: едно птиче в ръката струва колкото две в храсталака (a bird in the hand is worth two in the bush). И както добавя Бъфет, в света на инвестирането много често се оказва, че в храстите всъщност няма никой.
Затова и е оправадно да се подхожда с повече скептицизъм към разни бляскави очаквания за бъдещето.
Също така, не мога да кажа, че конкуренцията на Tesla при BEVs не се вижда.
Лично аз когато гледам компании, в общия случай, не взимам предвид техните проекти за съвсем нови продукти, от които още не са започнали да правят пари. С някои изключения, разбира се, като стрийминга при Disney.
Ако човек анализа и познава Тесла в детайли, не става въпрос за бляскави очаквания а за факти.
Стационарните батерии, автономността, 4680, и други са продукти, които Тесла в момента продава и генерира значителни приходи. Не става въпрос за проекти тип moonshots на Гугъл

Относно конкуренцията за електрически, умни коли, все пак смятам, че няма такава - автомобилните производители няма да станат софтуерни/аи компании, а технологичните компании няма да станат автомобилни производители. Сливания са невъзможни поради култура, маржове и други. Единствена възможна конкуренция са китайците, но те са в друг сегмент в обозримото бъдеще.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Точно там е работата, трудно е да се предвиди и затова трябва да се дисконтира с доста голям фактор. Както казва Уорън Бъфет, в инвестирането важи правилото: едно птиче в ръката струва колкото две в храсталака (a bird in the hand is worth two in the bush). И както добавя Бъфет, в света на инвестирането много често се оказва, че в храстите всъщност няма никой.
Затова и е оправадно да се подхожда с повече скептицизъм към разни бляскави очаквания за бъдещето.
Също така, не мога да кажа, че конкуренцията на Tesla при BEVs не се вижда.
Лично аз когато гледам компании, в общия случай, не взимам предвид техните проекти за съвсем нови продукти, от които още не са започнали да правят пари. С някои изключения, разбира се, като стрийминга при Disney.
Затова и е оправадно да се подхожда с повече скептицизъм към разни бляскави очаквания за бъдещето.
Също така, не мога да кажа, че конкуренцията на Tesla при BEVs не се вижда.
Лично аз когато гледам компании, в общия случай, не взимам предвид техните проекти за съвсем нови продукти, от които още не са започнали да правят пари. С някои изключения, разбира се, като стрийминга при Disney.
Zdravko написа:
Да кажем че това е мечия сценарий![]()
Предвижда половината продадени коли от броя който Тесла са обявили за цел, както и че Тесла ще се провали в автономните автомобили, стационарните батерии и всички други проекти които имат.
Когато има тотално нов продукт, е трудно да се прогнозира какъв ще е неговия пазар и пазарния дял на създателя на продукта. Интересно ми е анализаторите какъв пазарен дял са давали на айфон през 2007-2008, когато Нокия доминираше. При колите разбира се промяната отнема повече време, защото продуктът е много по-сложен, а и се ползва много по-дълго време преди да се смени с нов.
В случая колата Тесла е 10х по-добър продукт от добра кола (примерно Мерцедес с двигател) а и цената ѝ ще е много по-ниска (до 2-3 години, вече е малко по-ниска).
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Да кажем че това е мечия сценарий

Предвижда половината продадени коли от броя който Тесла са обявили за цел, както и че Тесла ще се провали в автономните автомобили, стационарните батерии и всички други проекти които имат.
Когато има тотално нов продукт, е трудно да се прогнозира какъв ще е неговия пазар и пазарния дял на създателя на продукта. Интересно ми е анализаторите какъв пазарен дял са давали на айфон през 2007-2008, когато Нокия доминираше. При колите разбира се промяната отнема повече време, защото продуктът е много по-сложен, а и се ползва много по-дълго време преди да се смени с нов.
В случая колата Тесла е 10х по-добър продукт от добра кола (примерно Мерцедес с двигател) а и цената ѝ ще е много по-ниска (до 2-3 години, вече е малко по-ниска).
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Страница 1 от 5
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|