Tesla и другите EVs
+4
ED
svilen_k
pipbel
Money
8 posters
Страница 2 от 5
Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Tesla и другите EVs
Кругман не за първи път пише глупости за Тесла, и със сигурност не го прави безкористно, защото не ми се вярва да е толкова глупав, че да ги вярва тия дето ги пише - всички производители имаха 7,500 кредит до вчера (за тях нищо не се променя), без Тесла и ГМ, и пак не могат да се доближат до Тесла дори. Но сега като и Тесла има креди, щяло да бъде лошо за тях, сериозно?
На практика Кругман перефразира стария слоган че конкуренцията идва. Идва, ама никой не я вижда. https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2022
А и ентусиазмът за Тесла не се е изпарил, просто натиснаха акциите надолу яко и това не се случва за първи път с Тесла. Но цената на акциите не трябва да се приравнява на стойността на компанията - ТСЛА може да е надолу, но Тесла мачка по всички показатели - ФСД (има видеа в тюба всеки ден), Остин, Берлин, Мегапак, Семай, 4680, всичко е на макс. А 23та ще е и годината на Сайбъртрак, така че няма да е скучно. Всичко това рано или късно ще бъде отразено и в цената на акциите.
Това, което съм написал по-долу все още е вярно и се потвърждава с всеки изминал ден.
Забравих да спомена - Тесла са специални, не защото са електрически, а защото са умни, за разлика от всички други, както вече съм писал
На практика Кругман перефразира стария слоган че конкуренцията идва. Идва, ама никой не я вижда. https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2022
А и ентусиазмът за Тесла не се е изпарил, просто натиснаха акциите надолу яко и това не се случва за първи път с Тесла. Но цената на акциите не трябва да се приравнява на стойността на компанията - ТСЛА може да е надолу, но Тесла мачка по всички показатели - ФСД (има видеа в тюба всеки ден), Остин, Берлин, Мегапак, Семай, 4680, всичко е на макс. А 23та ще е и годината на Сайбъртрак, така че няма да е скучно. Всичко това рано или късно ще бъде отразено и в цената на акциите.
Това, което съм написал по-долу все още е вярно и се потвърждава с всеки изминал ден.
Забравих да спомена - Тесла са специални, не защото са електрически, а защото са умни, за разлика от всички други, както вече съм писал

Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
TSLA от над $400 на $100. Явно оптимизмът за компанията се изпарява. Та даже и Кругман написа статия за Тесла. Не лоша, според мене.
https://www.nytimes.com/2022/12/27/opinion/tesla-stock-elon-musk.html?searchResultPosition=1
#TSLA #Krugman
Paul Krugman via NYT написа:
Now, some technology companies have indeed been long-term moneymaking machines. Apple and Microsoft still top the list of the most profitable U.S. corporations some four decades after the rise of personal computers.
But we more or less understand the durability of the dominance of Apple and Microsoft, and it’s hard to see how Tesla could ever achieve something similar, no matter how brilliant its leadership. Both Apple and Microsoft benefit from strong network externalities — loosely speaking, everyone uses their products because everyone else uses their products.
***
So what would make that happen for Tesla? You could imagine a world in which dedicated Tesla hookups were the only widely available charging stations, or in which Teslas were the only electric cars mechanics knew how to fix. But with major auto manufacturers moving into the electric vehicle business, the possibility of such a world has already vanished. In fact, I’d argue that the Inflation Reduction Act, with its strong incentives for electrification, will actually hurt Tesla. Why? Because it will quickly make electric cars so common that Teslas no longer seem special.
https://www.nytimes.com/2022/12/27/opinion/tesla-stock-elon-musk.html?searchResultPosition=1
#TSLA #Krugman
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Zdravko написа:
too risky - may not be around in a few years
think different: take over targets
volaswap- Брой мнения : 639
Join date : 16.11.2021
Re: Tesla и другите EVs
volaswap написа: Just go with substance like VW, Porsche, BMW, Mercedes. Limited upside but stable dividends
too risky - may not be around in a few years

Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Zdravko написа:Интересна дискусия, така трябва
Когато говоря за уеймо имам предвид техния подход - лидари, радари и един багажник с компютри. Не мисля че подхода им е безопасен, винаги има риск (справка - Убер с подхода на уеймо). Целта е безопасно автономно пътуване и според мен Тесла единствени са близо да тази цел. Без много данни този проблем няма да се реши. Като търсачката на Гугъл - който има най-много данни печели. Тесла всеки ден увеличават преднината си в тази насока.
Но си прав - the jury is still out, за това и автономността не е в цената нито на Тесла, нито на Гугъл.
too risky. Just go with substance like VW, Porsche, BMW, Mercedes. Limited upside but stable dividends
volaswap- Брой мнения : 639
Join date : 16.11.2021
Re: Tesla и другите EVs
Интересна дискусия, така трябва 
Когато говоря за уеймо имам предвид техния подход - лидари, радари и един багажник с компютри. Не мисля че подхода им е безопасен, винаги има риск (справка - Убер с подхода на уеймо). Целта е безопасно автономно пътуване и според мен Тесла единствени са близо да тази цел. Без много данни този проблем няма да се реши. Като търсачката на Гугъл - който има най-много данни печели. Тесла всеки ден увеличават преднината си в тази насока.
Но си прав - the jury is still out, за това и автономността не е в цената нито на Тесла, нито на Гугъл.

Когато говоря за уеймо имам предвид техния подход - лидари, радари и един багажник с компютри. Не мисля че подхода им е безопасен, винаги има риск (справка - Убер с подхода на уеймо). Целта е безопасно автономно пътуване и според мен Тесла единствени са близо да тази цел. Без много данни този проблем няма да се реши. Като търсачката на Гугъл - който има най-много данни печели. Тесла всеки ден увеличават преднината си в тази насока.
Но си прав - the jury is still out, за това и автономността не е в цената нито на Тесла, нито на Гугъл.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
За мене проблемът е, че има два различни подхода към автономните коли. Тука не става дума, че Тесла и Уаймо се опитват да направят едно и също нещо, а че подходите им са различни, а също и че не е сигурно, че подходът на Тесла ще се възприеме от регулаторите и от обществото.
От малкото, което съм видял по въпроса, подходът на Тесла не може да направи пътуваенето практически 100% без катастрофи, докато Уаймо е практически абсолютно сигурен. Съответно ние не знаем дали обществото и регулаторите, ще приемат Тесла да "убива" хора дори процентът на загиналите с Тесла да е двойно или тройно по-малък от загиналите при човешка грешка. Напълно възможно е да има силна съпротива срещу Тесла като напълно автономен автомобил сред хората.
Също така, не можем да сравняваме броя на колите, които изпращат данни едно към едно, точно защото подходът е съвсем различен. До колкото разбирам, Уаймо не искат милиони да пращат данни, а само конкретно избрани супер квалифицирани шофьори. Колите на Уаймо имат и в пъти по-добри сензори.
Освен това Уаймо реално функционира във Феникс като Level 4, докато Тесла май все още нямат такава услуга. Гледам, че Уаймо сега започват и в Сан Франциско.
И ако се окаже така, че хората поставят като абсолютно изискване автономните автомобили да са 100% сигурни, тогава изведнъж Уаймо ще получат почти цялото конкурентно предимство.
Според мене само времето ще покаже дали Тесла не са избрали лесния и по-бърз път към автономни коли, които не са супер сигурни, но който в крайна сметка няма да бъде възприети; а Уаймо го дават бавно, но сигурно към абсолютната сигурност и на по-късен етап ще доминират пазара на автономното движение по пътищата.
Затова казвам, че изходът от тази битка между давата подхода все още не е решен. И аз лично предпочитам само да гледам.
Аз имам акции в GOOGL, но определно не заради Waymo и не бих купил Waymo като stand-alone инвестиция. По същия начин не бих купил TSLA заради тяхното автономно движение. За мене оценката на TSLA трябва да се гледа повече като производител на електрически автомобили, а не като автономия, както на GOOGL трябва да се гледа като на компания за интернет реклама, content (YouTube) и облачни услуги. Ако от Уаймо излезе нещо - то ще е бонус. Уаймо за сега не е в цената и правилно.
#GOOGL #TSLA #Waymo
От малкото, което съм видял по въпроса, подходът на Тесла не може да направи пътуваенето практически 100% без катастрофи, докато Уаймо е практически абсолютно сигурен. Съответно ние не знаем дали обществото и регулаторите, ще приемат Тесла да "убива" хора дори процентът на загиналите с Тесла да е двойно или тройно по-малък от загиналите при човешка грешка. Напълно възможно е да има силна съпротива срещу Тесла като напълно автономен автомобил сред хората.
Също така, не можем да сравняваме броя на колите, които изпращат данни едно към едно, точно защото подходът е съвсем различен. До колкото разбирам, Уаймо не искат милиони да пращат данни, а само конкретно избрани супер квалифицирани шофьори. Колите на Уаймо имат и в пъти по-добри сензори.
Освен това Уаймо реално функционира във Феникс като Level 4, докато Тесла май все още нямат такава услуга. Гледам, че Уаймо сега започват и в Сан Франциско.
И ако се окаже така, че хората поставят като абсолютно изискване автономните автомобили да са 100% сигурни, тогава изведнъж Уаймо ще получат почти цялото конкурентно предимство.
Според мене само времето ще покаже дали Тесла не са избрали лесния и по-бърз път към автономни коли, които не са супер сигурни, но който в крайна сметка няма да бъде възприети; а Уаймо го дават бавно, но сигурно към абсолютната сигурност и на по-късен етап ще доминират пазара на автономното движение по пътищата.
Затова казвам, че изходът от тази битка между давата подхода все още не е решен. И аз лично предпочитам само да гледам.
Аз имам акции в GOOGL, но определно не заради Waymo и не бих купил Waymo като stand-alone инвестиция. По същия начин не бих купил TSLA заради тяхното автономно движение. За мене оценката на TSLA трябва да се гледа повече като производител на електрически автомобили, а не като автономия, както на GOOGL трябва да се гледа като на компания за интернет реклама, content (YouTube) и облачни услуги. Ако от Уаймо излезе нещо - то ще е бонус. Уаймо за сега не е в цената и правилно.
Zdravko написа:Да, мен със сигурност можеш да ме броиш към феновете
Waymo и аз ги следях по едно време но вече съм ги отписал. Между другото шефа на AI там е един българин, от Сливен мисля, гледах му една презентация, малко техническа но много интересна. Въпреки това обаче не вървят на добре. Имат няколко стотин коли на пътя, Тесла има 2 милиона коли които събират и изпращат данни, до края на годината ще са 3.5 милиона, а на waymo пак ще са няколко стотин.
Гугъл мисля че също са отписали waymo. Иначе нямаше да дават дялове на Autonation и пенсионни фондове за пари които за тях са жълти стотинки.
За напредъка на Тесла само изгледай няколко скорошни видеа за тестване на fsd beta. В Северна Америка имат вече над 100 000 коли в тестовата програма и доста добре изглежда напредъка.
#GOOGL #TSLA #Waymo
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Да, мен със сигурност можеш да ме броиш към феновете 
Waymo и аз ги следях по едно време но вече съм ги отписал. Между другото шефа на AI там е един българин, от Сливен мисля, гледах му една презентация, малко техническа но много интересна. Въпреки това обаче не вървят на добре. Имат няколко стотин коли на пътя, Тесла има 2 милиона коли които събират и изпращат данни, до края на годината ще са 3.5 милиона, а на waymo пак ще са няколко стотин.
Гугъл мисля че също са отписали waymo. Иначе нямаше да дават дялове на Autonation и пенсионни фондове за пари които за тях са жълти стотинки.
За напредъка на Тесла само изгледай няколко скорошни видеа за тестване на fsd beta. В Северна Америка имат вече над 100 000 коли в тестовата програма и доста добре изглежда напредъка.

Waymo и аз ги следях по едно време но вече съм ги отписал. Между другото шефа на AI там е един българин, от Сливен мисля, гледах му една презентация, малко техническа но много интересна. Въпреки това обаче не вървят на добре. Имат няколко стотин коли на пътя, Тесла има 2 милиона коли които събират и изпращат данни, до края на годината ще са 3.5 милиона, а на waymo пак ще са няколко стотин.
Гугъл мисля че също са отписали waymo. Иначе нямаше да дават дялове на Autonation и пенсионни фондове за пари които за тях са жълти стотинки.
За напредъка на Тесла само изгледай няколко скорошни видеа за тестване на fsd beta. В Северна Америка имат вече над 100 000 коли в тестовата програма и доста добре изглежда напредъка.
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Здравко, проблемът изглежда все още е, че има поне два подхода съм напълно автономните коли и май все още не е ясно кой от двата ще надделее. Може и да е подходът на Тесла, но може и да е Waymo. Знам, че феновете на Тесла са 100% сигурни, че в Тесла е бъдещето, но това все още не се е реализирало. И аз не мисля, че изходът от надпреварата е вече предопределен.
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Тесла няма да може да си върне преднината в Европа. Аз лично не съм учуден от това
Здравейте, първи пост от мен във форума и ми се налага да обясня защо не трябва да се сравнява Тесла с другите производители на коли, било като пазарен дял, било като пазарна капитализация - това е моята теория, може да е изцяло грешна

Продуктът на Тесла е умна кола - такава в която софтуер и хардуер са цялостно интегрирани, софруерът (със силно използване на АИ) се ъпдейтва често (по-често от Айфон например) и отклчва нови функции, свързана е постояно и събира и изпраща данни, близо е до автономно управление и всико друго което може да се измисли на тази платформа в бъдеще (сравнение със смартфона като платформа - за какво се ползваше преди 15 години и за какво се ползва сега). Всяка умна кола е електрическа но не всяка електрическа е умна.
На този пазар Тесла в момента имат монопол което им позволява да имат по-високи марджини от всички други, а в бъдеще само ще растат, защото все по-голяма част от приходите ще са от софтуер.
Другият пазар е на глупави коли и на него се конкурират всички останали (включително Ривиан и Лусид). Освен да се борят с конкуренцията, традиционните производители трябва да преминат от ДВГ към ЕВ, което само по себе си ще им е много трудно. Те обаче никога няма да могат да преминат към прозводство на умни коли, защото са индустриални компании от 20ти век, а умна кола моге да направи само високо технологична АИ компания от 21ви век. В бъдеще може би някои от тях че прозвеждат коли със софтуер от технологичните компании, но това няма да е лесно защото интеграцията на хардуер и софтуер е много по-сложна от тази на телефон например, а и автопроизводителите трябва да се принизят на нивотот на нещо като Фокскон или Леново/Моторола.
Технологичните компании също трудно ще започнат да правят умни коли защото нямат експертиза в производство (включително Епъл). Т.е. единствената конкуренция на Тесла която аз виждам в близките 5-10 години са китайски компании като Нио и Xpeng, но те са много назад и не е ясно дали и кога ще успеят. Освен тово, когато се доверяваш с живота си на автономен автомобил марката ще има по-голямо занчение отколкото за смартфон или глупав автомобил, който управляваш сам.
В заключение - Тесла имат продукт в нов пазар, който сами създадоха и в който имат монопол с много високи бариери за навлизане. Този продук е много по-добър от всичко сравнимо и единственото им ограничение за продажби е колко бързо могат да увеличават производството (планът е 50%+ всяка година).
Zdravko- Брой мнения : 44
Join date : 06.05.2022
Re: Tesla и другите EVs
Money написа:Малко нагличък ми се вижда Мъски. Наливаха му субсидии, едвам не фалира, а сега скача срещу BBB.
That bill, known as the Build Back Better Act, proposes a tax credit for EVs worth up to $12,500. Part of that total — $4,500 — goes only to union-made vehicles assembled in the U.S. so Tesla, Toyota  and other companies with non-unionized workforces have complained in recent weeks. The Tesla  boss on Monday night also criticized a provision in a bipartisan infrastructure law that provides $7.5 billion for EV charging stations
Субсидиите за които говориш всъщност са за купувача, а не за производителя.
Нещо си се объркАл. Не са му наливали субсидии а кредит, който е изплатен 2011та година ако не се лъжа (за разлика от GM и ФОРД които 12-13 години по-късно все още не са)
Тоя пакет е директна стимулация за GM и ФОРД, за да не фалират (макар че е въпрос на време).
Виж за петролната индустрия субсидиите вече са нещо друго и в много по-сериозни размери.
ED- Брой мнения : 359
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
Малко нагличък ми се вижда Мъски. Наливаха му субсидии, едвам не фалира, а сега скача срещу BBB.
That bill, known as the Build Back Better Act, proposes a tax credit for EVs worth up to $12,500. Part of that total — $4,500 — goes only to union-made vehicles assembled in the U.S. so Tesla, Toyota  and other companies with non-unionized workforces have complained in recent weeks. The Tesla  boss on Monday night also criticized a provision in a bipartisan infrastructure law that provides $7.5 billion for EV charging stations
That bill, known as the Build Back Better Act, proposes a tax credit for EVs worth up to $12,500. Part of that total — $4,500 — goes only to union-made vehicles assembled in the U.S. so Tesla, Toyota  and other companies with non-unionized workforces have complained in recent weeks. The Tesla  boss on Monday night also criticized a provision in a bipartisan infrastructure law that provides $7.5 billion for EV charging stations
Money- Брой мнения : 974
Join date : 17.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
pipbel написа:https://www.barrons.com/articles/xpeng-xpev-stock-earnings-sales-robotaxis-51637666114?siteid=yhoof2
Добрия отчет си бе очакван, изпревариха Нио.
Така като гледам без проблем ще пласират другата година поне 150к, а ако се постегнат ( нови мощности ще пускат) що не и 200к.Gross profit margin from selling cars came in at 13.6%, up from 11% in the second quarter and 3.2% in the third quarter of 2020.
Looking ahead, XPeng expects to deliver between 34,500 and 36,500 in the fourth quarter. That implies about 12,000 vehicle deliveries each month in November and December.
Ква съм консерва, какви ти 150к ...те още тоя месец са минали 15к доставки, въпроса е само колко над 200к ще са другата година.
15,613 vehicles delivered in November 2021, a 270% increase year-over-year
7,839 P7s delivered in November 2021, a 187% increase year-over-year
82,155 total vehicles delivered year-to-date, a 285% increase year-over-year
Cumulative deliveries reached 121,953 as of the end of November 2021
pipbel- Admin
- Брой мнения : 419
Join date : 11.10.2021
Re: Tesla и другите EVs
pipbel написа:volaswap написа:https://finviz.com/quote.ashx?t=GOEV&b=2
CEOto kupi za 250m.
гледам ги е взел не от пазара, а от друг инсайдър, от единия джоб в другия..
e ma minority shareholder.
volaswap- Брой мнения : 639
Join date : 16.11.2021
Re: Tesla и другите EVs
volaswap написа:https://finviz.com/quote.ashx?t=GOEV&b=2
CEOto kupi za 250m.
гледам ги е взел не от пазара, а от друг инсайдър, от единия джоб в другия..
pipbel- Admin
- Брой мнения : 419
Join date : 11.10.2021
Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Страница 2 от 5
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|